Looking for a girlfriend

Most of you may already know, but let’s announce it in public:

I’m looking for a girlfriend!

Well, in fact, I’ve not been very “active” in my quest. I’m not going out and agressively asking girls to date (it’s not my way to do things) and all the girls I like are already engaged. I’ve had some “adventures”, but we really didn’t match for a long term relationship. So until now I’ve let the time pass, waiting for the perfect match to arrive… someday.

However, two months ago, my nieces asked me to bring a girlfriend for Christmas, and I promised them I would. I want to keep to my word, so here I am. 🙂

Some colleagues at work recommended me to use one of those “dating” sites on Internet. I’m quite reluctant to that kind of stuff, because I prefer face-to-face relationships, but last week, on 1st November, I saw an advertisemnt and I clicked on it. From one site I went to another, and I believe that now I have 4 profiles.

Each site has its own pros and cons, but of course all cost money. All allow you to register for “free”, but you can’t really “communicate” unless you upgrade to a “full” membership. I think most of them just “abuse” their users. I found a lot of bad reviews, and even added a comment. The message you get when you click on a user:

Dit bericht werd verwijderd omdat deze persoon niet langer lid is van be2. Opnieuw een be2-lid dat de liefde heeft gevonden! Mis uw kans niet en word, mocht u het nog niet zijn, vandaag nog Premiumlid!

So right now I’m a bit sceptic. Of course there may be some good ones, but nothing assures you that you will find a partner. However, I found something positive about this whole “dating sites” experience. Filling in a lot of profiles with what you like and what you don’t, and what’s your ideal partner, made me think about it, so I know more what to look for.

One of the profiles I posted read like this:

(oh, they just blocked my account at RelatiePlanet, WTF!) 😦

Anyway, just look at another site (before I delete my profile):

Woonplaats Delft
Leeftijd 33
Beroep IT architect
Opleiding WO/ Master
Talen Engels, Frans, Spaans, Japans, Catalaans, Nederlands
Lichaamslengte 178 cm

Hoe xesc’s vrienden hem zouden beschrijven
geïnteresseerd, zelfstandig, betrouwbaar, dicht bij de natuur, romantisch

Wat xesc aan het lachen maakt
Ik lach vaak op mijzelf. Maar het ligt een beetje aan de situatie. Dat zie je wel als we samen komen. 😀

Wat xesc op een slechte dag doet om hemzelf beter te doen voelen
Er is een Spaanse gezegd: “No hay mal que por bien no venga”. Dat betekent dat als iets slecht komt, er is toch voor een goede reden. Daarom zoek ik altijd het beste van elke situatie.

xesc’s droomhuis
Ik zou willen een huis met tuin en op een rustige straat. (ik had meer verteld, maar wordt niet geaccepteerd)

Wat xesc altijd al heeft willen doen
Ja, ik wil nog reisen naar Japan, want ik vindt hun cultuur heel interessant, en ik zou daar Karate willen trainen. Daarnaast wil ik nog naar Canada, en de Camino de Santiago wandelen. Oh, ik had bijna vergeten, ik wil leren dansen Lindy Hop! 😀

Andere dingen die xesc graag met u zou willen delen
Nu weet ik nog even niet, maar ik ga even zoeken… 😉

xesc’s idee voor een eerste date
De eerste keer zou ik simpel willen houden. Op een terras of een cafe iets drinken, of als het goed weer is, wandeltje in de natuur. Dit vindt ik romantischer. 🙂

De eigenschappen die xesc in een partner zoekt
Ik zoek een eerlijk en betrouwbaar partner. Iemand die altijd dichtbij is om te helpen, en zorgzaam. Ik ben ook lief en houd dus van knuffeltjes. Ik zoek ook iemand die de initiatief neemt, want ik ben een beetje onbeslist.

Wat xesc graag met zijn toekomstige partner zou willen doen
Wandelen in de natuur, lange ontbijt op zondag ochtend, luisteren naar muziek, ga naar concerten/festivals, reizen, bordspelen, samen koken en eten met een glas wijn. Op het zon liggen en een boektje lezen, en daarna lief kijken elkaar. Heerlijk!

Wat volgens xesc de sleutel is voor een succesvolle relatie
Communicatie is heel belangrjik. Liever zeggen wat je denkt, dan liegen om je partner blij te maken. En moet je ook partner accepteren zoals hij/zij is, want mensen gaan niet veranderen. Respect voor elkaar.

Waarom xesc een goede partner in een relatie is
Ik ben eerlijk en betrouwbaar. Ik ben ook lief en ik luisterd graag naar de problemen van anderen. Ik kan ook koken en de huis netjes houden. 🙂

Another one, that looks almost the same:

Hoi, ik heet Xesc en ik kom uit Spanje, maar ik woon al bijna 5 jaar in Nederland.

Mijn collega’s zeggen dat ik praat goed Nederlands, maar tja, ik denk dat ik doe nog veel fouten. Mij excuses hiervoor. 😉

Door de weeks ik werk met servers en netwerken de hele dag, dus als ik thuis ben vind ik leuk om naar mijn platten (soms MP3jes) te luisteren, of een filmpje/serie bekijken, of buiten gaan, of met vrienden samen eten en praten.

In het weekend ik profiteer om de huis netjes te houden, naar de markt te gaan, wandelen in de natuur, lange ontbijt op zondag ochtend, concerten en festivals af en toe te bezoeken, reizen, bordspelen, filmje kijken en samen eten met vrienden.

Van mijn land (Majorca), mis ik meestal de bergen en mijn 2 nichtjes. Ik heb ze beloofd dat voor kerst een vriendin zou brengen. Ik hoop dat het lukt! 🙂

Ik zoek een meisje dat ik kan vertrouwen, eerlijk, en met wie te praten, knuffelen en samen leven. Ik zoek ook iemand die de initiatief neemt, want ik ben een beetje onbeslist, en soms ik heb een duweltje nodig. 😉

Communicatie is heel belangrjik. Liever zeggen wat je denkt, dan liegen om je partner blij te maken. En moet je ook partner accepteren zoals hij/zij is, want mensen gaan niet veranderen. Respect voor elkaar.

Ik houd van koken en gezond eten, en ik zou erg leuk vinden om samen met jou te koken en daarna eten met een glas wijn bij. En in zomer op het zon liggen en een boekje lezen, en daarna lief kijken naar elkaar. Heerlijk! 😉

Who knows, maybe some nice girl will read this.

In the worst-case scenario, at least I’ve written another post in my blog. Hurray! 🙂

Thanks for reading. Before Christmas I will tell you some more interesting stories. Now is time to go to bed.

Oyasuminasai!

Update: I’ve just registered an account on date.nl. This one seems to be really free, and I just sent a message to a lovely girl. Maybe there is still hope. 🙂

3 Responses to Looking for a girlfriend

  1. TORRENTE says:

    Recristo,… Xesc a la caza d’al·lota per s’internet. T’has tornat europeu. A Mallorca es més normal tirar es tratos a ses festes o verbenes de poble.
    A veure per nadal que ens pots contar.

    Salut i força

  2. […] looking for a girfriend and a house, I’ve done a couple of things more the last couple of […]

  3. xesc says:

    It seems that I may be able to keep my promise. Yuhu! 😉

Leave a Reply

