Llibres, estrelles, anniversari i altres històries

A la fi un moment per escriure. 🙂

Temperatura exterior: 0 °C (oscil.lant entre 2 °C i -2 °C)
Música de fons: Frank Sinatra

Aquesta setmana ha estat mogudeta. Ja us volia contar coses el dimecres, però vaig arribar tard a casa, i el dijous me vaig barallar amb la tarjeta de crèdit. I el divendres festa, i ahir dissabte festival de cinema…

Comencem:

Llibres:

  • El dilluns vaig acabar de llegir “A Confederacy of Dunces”. Me sap molt de greu que no hi hagi continuació, perquè la cosa prometia…
  • Acte seguit vaig començar a llegir “Le Petit Prince”, que en Tomeu feia estona me recomanava. Crec que feia molta estona que no l’havia tornat a llegir, segurament des de la meva infància. Molt interessant. Ahir vespre el vaig acabar, i ara estic llegint “Et si c’était par la fin que tout commençait…”, 32 pàgines extra amb preguntes, jocs i tests. Mola! 🙂

Estrelles:

Dimecres me’l vaig agafar de semi-lliure. El dematí vaig anar a Rotterdam per passar els examens de LPIC-1. Vaig aprovar els 2 examens, però algunes preguntes eren més difícils del que esperava. M’hauré de posar les piles per al segon nivell! Encara me queda molt per aprendre…

Llavors vaig a anar a Utrecht, per visitar un amic d’una amiga d’un amic, que estava fent un treball per la seva tesi a Holanda. Dic “estava” perquè dimarts ja se’n va. Al final els 3 mesos se li han fet curts. Llàstima, ara que ja s’havia après els noms de les coses del super en holandès. Però bé, ja està pensant en tornar. Segur que trobarà una bona excusa. 😉

Com que havíem quedat devers les 17h, i jo vaig acabar els examens abans d’hora, me vaig passar unes 3 horetes pasturant pels carrers de Utrecht. El Dom és magnífic, i els carrers dels voltants molt acollidors. El que també me va agradar és el passeig que hi ha al voltant de la ciutat, on abans hi havia les muralles. Lo que me va desagradar és el centre comerical que hi ha quan arribes a l’estació de trens. Quin suplici! Llavors me vaig enterar que t’ho pots estalviar baixant tod’una al carrer, però que igual te perds.

Res, que quan ja duia més de dues hores caminant, vaig trobar un museu d’astronomia. I me vaig dir:

“Xesc, aquest és el moment de fer una aturada!”

Va ser un gran encert. El jove de la recepció va ser molt simpàtic, i per 6 euros de no res vaig tenir accés al bastió i al museu d’estrelles. (I vaig poder anar al lavabo, que ja era urgent.) També hi havia una màquina de café i begudes calentes. Vaig triar xocolata calenta, i amb el fred que feia defora, creiu-me, va ser deliciós.

Me vaig agafar la visita amb molt calma, seguint el planol que me donaren a l’entrada. Se veu que el Sonnenborgh era antigament un bastió per protegir la ciutat dels invasors amb conons. Llavors el varen adequar com a estació d’astronomia, amb dues torres per mirar estrelles, i la sala del meridià. Tot molt interessant. Me vaig enterar que el dia sideral difereix del dia terrestre (bé, ja ho sabia, però me vaig enterar de perquè és tan útil). Llavors també hi havia una sala amb fotografies del sol i altres estrelles, agafades des del Hubble o altres telescopis. I al mig fatboys on te podies ajeure i mirar al sòtil, on hi havia una pantalla amb aquest video (bé, no era aquest, però ara mateix no el puc trobar, hi ha milions de videos!). Impressionant, eh? 😀

Solar System Voyage

I després vaig entrar dins la biblioteca. Un paradís de llibres d’astronomia. Vaig agafar-ne un de gros, amb fotos del sistema solar. Just me va donar temps de llegir la introducció i fullejar l’interior, però pareixia super interessant. Llàstima que tancàssin a les 17h, perquè m’hauria quedat hores allà llegint. Quina delícia! 😀

(ara acab de cercar-lo per Amazon, igual me faig un autoregal per Nadal…)

En sortir vaig xerrar una estona amb l’amo del museu, i me va contar quatre batalletes de la guerra civil espanyola, i que els diumenges tenien obert per mirar el sol amb els telescopis. Interessant. Li vaig dir que potser tornaria.

I llavors a seguir passejant, esperant que n’Igor me telefonàs. Vaig passar per davant una tenda de discos, i en veure LPs vaig sentir un impuls irresistible. Per endins! Darrerament m’encanta recercar dins caixes de vinils, per veure si troba alguna cosa que m’agradi i a bon preu. Justament quan estava a punt de recopilar-ne un parell vaig rebre una telefonada, i vaig decidir postposar la meva compra. Un inconvenient dels discs és que són mals de treginar. Necessit una motxilla més grossa!

IMG_7725.JPG

Varem quedar davant el Dom, i varem fer una volteta abans d’anar a sopar al Café olivier, una esglèsia reconvertida en cafè restaurant belga. L’ambient és molt bo. Ideal epr passar-hi el capvespre amb els amcis, jugant a a un dels jocs que tenen a l’entrada. Quan arribàrem estava petat (bon senyal), i esperarem al bar fent una Leffe blonde. La carta no és molt llarga, però el menjar és deliciós. Això sí, els plats són una mica “minimalistes” pel preu que tenen. Si me veniu a veure hi anirem, encara que sigui només per fer una birra.

Café Olivier in Utrecht

I per devora l’estació hi ha un bar de Jazz menut que mola molt. Gràcies Igor! 😉

(tenc altres fotos de Utrecht, però encara me falta etiquetar-les i tal, ja les afegiré més tard)

Anniversari

Dijous dia 25 de november va fer un any que vaig començar la meva col.lecció de vinils! Pareix mentida com passa el temps, eh? Ara ja tenc gairebé 90 discos, que he anat comprant de segona mà als mercadets, al marktplaats, o a algunes tendes de discos, o via Planeta Agostini, i també alguns regalets. Com diu en Tomeu, “tot fa munt!”. 😉

Després d’un any, puc dir que estic molt satisfet de la meva decisió. Cada dematí, abans de berenar, agaf un disc, el trec de la seva funda, el pos damunt el tocadiscos, encenc l’ampli i pos l’agulla damunt el vinil. Quina delícia. Escoltar música mentres berenes és ideal per començar bé el dia! 😀

I comprar un disc és un moment molt emotiu. Vas passejant pel carrer, i de cop veus una tenda o un mercadet amb caixes plenes de vinils. T’hi atures, per veure què hi ha. I llavors veus un disc que t’agrada, i un altre. I comences a amuntegar-los a un costat. Te deixes endur pel moment, recercant. I quan dus més de mitja hora, te n’adones que havies d’anar a algun lloc. Pegues una darrera mirada al que has triat, potser descartant alguna cosa, i li dius al venedor: “M’enduc tot això!” I de vegades te fan un preu. I te’n vas més feliç que unes pasques cap a casa, com un nin petit amb la seva nova jugeta, a escoltar els teus nous tresors.

I una vegada ets a casa els hi lleves la pols, els hi poses una funda, fas fotos i les penges per compartir la teva alegria. I de vegades cerques per Internet més informació sobre els discs i aprens un munt de coses que no sabies. Sí, el món del vinil és apassionant! 😀

(quasi me cauen les llàgrimes de l’emoció)

Altres històries

L’esquena ja me fa mal d’estar assegut, o sigui que seré breu:

Divendres vaig aprendre els primers passos de chachacha i un altre ball (foxpro?). M’haurieu d’haver vist. No tocava pilota! Quina paciència que va tenir la meva companya de ball. Sort que ella en sabia, de ballar.

Varem fer un mini curset de dansa a la feina, amb uns quants companys, per celebrar la release de la versió 4.3. A la nostra empresa qualsevol excusa és bona per muntar una festa. Varen dur un grup de música funky, i llavors a ballar música convencional. No vaig poder aprofitar les passes que havia après unes hores abans, però dóna igual, divendres qui ve ho tornarem a provar.

A pesar de que tenc un sentit musical “nefast” (alguns ja me coneixeu), m’ho vaig passar la mar de bé. Al cap i a la fi, crec que és important aprendre a ballar. Potser així finalment trob una al.lota maca i intel.ligent amb la qui compartir la meva vida. 😉

I xerrant de dones, ahir vaig assistir al Norkse Filmer 2010, al Lumen. Volia veure totes les pelis, com a super friki filmotequer, però bé, almanco varem veure al darrera peli, TATT AV KVINNEN/GONE WITH THE WOMAN. Va ser molt divertida, no us la podeu perdre! I el curt d’abans tampoc tenia pèrdua: KOKOS/COCO-NUTS. 😀

I per qui li agradi la música techno: Berlin Calling

Ara vos he de deixar, que a les 15h hem d’anar de compres pels regals de Sinterklaas.

Que passeu una bona setmana! 😉

Leave a Reply

