Terug naar de kelder

No hi ha res com un bon berenar:

After his fourth hot dog, Ignatius ran his magnificent pink tongue around his lips and up over his moustache.

M’ho estic passat pipa amb aquest llibre. Però deixem n’Ignatius de banda. Avui vos contaré les peripècies d’ahir vespre. 😉

Primer una mica d’història. Fa 2 setmanes va arribar un sensei de Los Angeles al nostre dojo, per donar-nos classe, repassar els conceptes bàsics i examinar els aspirants a cinturó negre (Dan). Les classes han estat molt enriquidores, però trob que aquest home xerra massa, i entre exercicis ens refredam massa. M’agrada estar en continu moviment, i “suar” durant tota la classe. Els tres punts que he trobat més importants han estat “squeeze” (posicions baixes i desplaçar-se utilitzant els abductors), “posture” (postura correcta, amb l’esquena dreta) i aprofundir en el bunkai dels kata. També hem introduït una nova pràctica de combat, anomenda koko kumite, en el que se treballa més anticipació, i resposta ràpida. Gairebé jyu kumite, però concentrant-se en un sol atac.

Res, després de dues setmanes intensives, el nostre sensei nordamericà torna a casa, i ahir varem celebrar una petita festa d’acomiadament, amb el clàssic sopar de xinès a rompre, copetes de vi i converses diverses fins tard. Aquí “tard” significa devers les 23h del vespre, ja que començarem a les 18h. Va ser una vetllada molt “gezellig”, i n’Ingrid i en frank varen rebre els seus diplomes de primer Dan. Molt currats. Ja tenc ganes ganes de que algun dia arribi el meu.

Llavors els més “joves” varem anar al centre de Delft. Pel camí, els meus companys se’n fotien de jo perquè vaig “descobrir” unes quantes paraules noves: /devel.op.mənt/ en lloc de /dɪˈvel.əp.mənt/, o /dɪˈrek.ʃən/ enlloc de /da ɪˈrek.ʃən/. O la famosa “g” holandesa. I així tot el vespre. Després vaig contraatacar amb la “z” espanyola, que a ells els hi és impossible de pronunciar. Va ser molt graciós. 😀

En arribar a Delft, anàrem al Kobus, on una amiga ens guardava lloc, a seguir conversant fins les 2h. I quan ens treguerem d’aquest bar anàrem al Koornbeurs (allà on en Rafel i jo ens entibarem una dotzena de cervesses per cap). M’encanta aquest antro, però feia estona que no hi anava. Està situat al soterrani, a les botigues, i per això li diuen “de kelder”. Ho duen estudiants, i les begudes són molt barates (l’aigua és gratis!). I la música… hi ha de tot. Bàsicament punk, metal, gothic… Ahir tocaven … no sé com definir-ho … diguem alguan cosa entre punk i rock. Res, lo important era ballar. I ens posarem al centre de la pista a moure l’esquelet. Lo bo és que no hi havia quasi ningú. Lo màxim que vaig veure varen ser 10 persones, i la resta del temps 3 o 4. I noltros ja erem tres! I vestits formals. La resta del bar amb les grenyes i la jaqueta de cuiro. Va ser molt divertit. Fins i tot en un moment me vaig llevar les botes per ballar més comode. No hi ha res com sentir-se a casa! 😉

I ja duim 3 posts en una setmana! Contents? Jo hi estic. 🙂

Leave a Reply

