Tornada a la normalitat

La tornada a Delft sempre és feixuga. El cel gris no ajuda gaire a ser optimista, i l’idioma me resulta extrany. Tant que no sé com l’he arribat a aprendre. S’agraeix molt trobar-te algú a l’avió que xerri en mallorquí per a “suavitzar” el xoc cultural. I tenir un llibre divertit per passar l’estona. Merci Emilie!

Je voudrais que quelqu'un m'attende quelque part

El vol va ser normalet, amb l’únic incident a l’aterratge. Aquesta vegada “davallar maletes” no me va anar tan bé. Quan estava a punt de baixar la motxilla vaig sentir una glopada calenta per l’esquena. Se veu que a un bebè no li va caure bé el puré i ens va batiar a sa mare i a mi. Camiseta i pantalons plens d’un liquid groguenc. En aquell moment no me vaig immutar gaire, perquè estava més deprimit pel temps que per altra cosa. Fins i tot vaig somriure, perquè me va recordar aquelles festes de Ciutadella, on un guiri me va beneir amb ketchup de dalt a baix, quan just ens acabaven de dutxar i canviar a can Mariano. Això sí, només frissava de que arribassin les maletes per canviar-me de camiseta, que feia una oloreta… La propera vegada que viatgi me’n duré una muda per si de cas dins la motxilla. Val més ser previsors. 😉

Llavors vaig tenir problemes amb la OV-chipkaart, i en arribar a Delft me vaig trobar la bici amb una roda desinflada. I no hi va haver manera de reparar-la, o sigui que me va tocar anar de compres a peu. Res, un desastre, però la passejada me va fer de bé. Tot és qüestió de resignar-se i adaptar-se.

Vaig passar dos dies de feina bastant deprimit, però llavors el dijous ja me vaig delectar amb un fantàstic concert de’n Goran Bregovic i la seva orquestra de bodes i funerals. He penjat un parell de vídeos, per si vos interessa.

Goran Bregovic Wedding & Funeral Orchestra - Opa!

I dissabte, de compres al mercat. Primer a la biblioteca, a estudiar una mica de japonès, que dilluns torn començar el curset (i enguany toca nivell 3!). I mentre estava allà, tocava un sextet de Jazz. Cada dissabte de 14h a 17h posen música a la biblioteca. Està bé, no? 🙂

Llavors vaig comprar una mica de formatge, i com que hi havia freses d’oferta, pues dues capses. I abans de tornar a casa, visita obligada al mercat d’antiguitats. Vaig trobar un homenet que venia discos, i me vaig posar a cercar. En total en vaig pillar 10, inclosos un parell de dobles, tot per 40 euritos de no res. Crec que hi tornaré, perquè encara tenia 4 caixes que no me va donar temps a mirar. 😉

Aardbeien, kaas en weer platen

I el vespre, a sopar amb els amics i a mirar una peli, Mammoth. La vaig trobar força interessant. Critica el nou estil de vida, on les families no tenen temps d’estar juntes. Uns per manca de doblers, i els altres per massa feina.

I avui diumenge, dia de relax a casa, escoltant i enfundant els meus nous LP. El capvespre he anat al Filmhuis-Lumen, a veure un clàssic de Jacques Tati, Les vacances de monsieur Hulot. He fet unes bones rialles, i en sortir m’he trobat uns companys del curset de japo. Curiòs, eh?

Res, que ja torn estar adaptat a la vida holandesa. Demà toca un dia complet: feina, Japonès i Karate. Veurem si resistesc. 😉

One Response to Tornada a la normalitat

  1. TORRENTE says:

    Xesc,… recordo perfectament el tio del Ketchup de ciutadella… ja! ja!
    Força i salut!

    p.d. no vaig poder arribar a temps al concert de goran bregovic, altre vegada serà.

Leave a Reply

