Lichtjesavond

Actualització: he afegit la foto del llibre. Fotos del vespre no en vaig fer, però altra gent sí (si ja quasi no fa falta treure la càmera). De passada, podeu mirar algunes del Spoorzone a Delft, o altres sets de odddutch, n’hi ha d’interessants (i fins i tot de Mallorca). 😉

Ara que tenc les mans i peus descongelats i que he xerrat amb la familia, és hora de comentar el Lichtjesavond (vespre de llums) que se celebrava avui a Delft. Enguany ho he viscut de forma “light”. Mitja hora m’ha bastat per veure tot el que volia veure. De fet, avui la feina se m’ha allargat una mica i només frisava d’arribar a casa i sopar. Per això no tenia moltes ganes d’anar-hi, però com que estava de camí a casa, al final he decidit aturar-m’hi. I m’ho he passat bastant bé.

Hi havia una gentada, i un munt de “tenderetes”. Alguna gent cantava “villancicos”, altres venien poffertjes i glühwein. Per tot hi havia alguna atracció. La que he trobat més interessant ha estat un tren en miniatura. Els rails devien tenir una amplada d’un pam, i la màquina era de vapor. Impressionant. La gent que hi viatjava a damunt s’ho passava pipa. Llavors també hi havia gent disfressada, una banda de “gaiteros”, un “papa Noël” gegant, diversos coros… Res, una gentada!

Kafka on the Shore

Durant la passejada també m’he trobat diversos amics i coneguts que feia temps que no veia. Ha estat ben agradable xerrar una estona amb ells. I quan ja no podia més de fred, he entrat a una llibreria, he trobat un llibre que m’agradava i l’he comprat! Es tracta de Kafka on the shore, de Haruki Murakami. Ara estic llegint After Dark, i m’encanta el seu estil, o sigui que se podria dir que aquest llibre m’ha caigut del cel. Serà perfecte per llegir durant el meu viatge cap a Mallorca. I és lleuger. 🙂

Apart de la passejada per un Delft baix zero (sí, sí, està gelant!), he anat a veure la meva “dealer” de LPs de segona mà. He comprat Duke Ellington At His Very Best, Dave Brubeck Greatest Hits (aquesta vegada sense retxada) i Ella and Chick Webb 1937-1939 (amb signatura inclosa!). Aquest darrer és genial. Quina veu que té Ella Fitzgerald!

Ella, Dave and Duke

M’encanta això de comprar discs de segona mà a particulars. Ho trob millor i més “humà” que comprar per Internet. Avui hem xerrat una mica, i abans de partir m’ha mostrat el seu aquari tropical. He après un munt de coses sobre peixets. Hi havia dues gambes, un parell de “nemos”, coral, una esponja, un cranc ermità, estrelles de mar, un peix “pijama” i un parell de peixos més que no record que eren. M’ha explicat que els alguns peixos s’encarreguen de netejar l’arena, altres de menjar els restos orgànics… Quina passada! És com un mini-ecosistema. 😀

Res, que avui tot i tenir una dia pesat de feina m’ho he passat la mar de bé. Ara a dormir (ben tapat). I demà dematí ja escoltaré la resta de discos. Quines ganes que en tenc!

Bona nit!

PS: ah, abans de desenxufar un controlador de domini, cal fer un “demote”. Si jo ja ho deia… 😛

2 Responses to Lichtjesavond

  1. korrey says:

    Si te servix de consol, a la solejada Madrid també gela… ara dos baix zero i nevant :-O

  2. xesc says:

    Ja, si aquí tots els companys de feina se pensen que a Espanya fa una calorada i me tenen enveja. Juas! Si a Mallorca també neva. Això sí, només a les muntanyes.

    El costat positiu és que quan fa tant de fred no hi ha vent ni pluja. I s’agraiex molt! 🙂

Leave a Reply

