Botiga de programari lliure

Avui s’està convertint en un dia molt productiu. Ja he publicat una entrada, en tenc dues en esborrany, i ara ja en començ una altra. Els que me coneixen saben que m’agrada el programari lliure, i que procur defensar-ho sempre que puc. Ara bé, m’agradaria fer “alguna cosa” més. Fa anys que me ronda una idea pel cap, i avui he vist com algú l’ha feta realitat. Això m’ha animat a escriure una entrada al blog, per veure si aconseguesc algun “soci” en la meva aventura.

El que fa estona que vull muntar és una empresa que se dediqui a vendre serveis basats en programari lliure. Bàsicament instal.lar servidors i PCs amb GNU/Linux, i donar suport. Amb lo que el client s’estalvia de llicències, podria cobrar una mica més de mà d’obra, i donar un percentatge per a projectes de programari lliure, re-alimentant el procés. Això me faria molt feliç. Diuen que no hi ha res millor que guanyar-se la vida fent lo que a un li agrada. I si a més pots contribuir a fer un món millor? Ara bé, faltaria algú que sàpiga xerrar amb els clients, i “vendre” la idea, i també més gent que tengui coneixements tècnics. Ara mateix estic aprenent moltes coses, i veig com funcionen les coses dins una empresa holandesa, però encara me falta experiència Crec que necessit passar per unes quantes empreses més per acabar de definir la idea. 🙂

El que ha fet en Stian és muntar una cooperativa, anomenada GNUtiken, dedicada a vendre hardware que funcioni amb GNU/Linux, i a donar cursets, suport, etc. Un lloc de reunió per a suecs amants del programari lliure. Això de vendre hardware personalment no m’atreu, però la idea de la cooperativa sí. Potser ens podríem ajuntar uns quants i fer alguna cosa. De moment estic bé a TOPdesk, i encara tenc pendent la meva visita al país nipó, però si mai torn a Mallorca, tenc ganes de muntar-ho. Això sí, poc a poc i bona lletra. Si ho planificam bé, sortirà bé.

Au! Ja sabeu on trobar-me. 😉

One Response to Botiga de programari lliure

  1. korrey says:

    Mmmm, per fi algú en una idea per a montar un negoci… sona bé…

Leave a Reply

