Miyazaki

Com haureu pogut observar en els meus darrers tweets, m’he tornat un fan de’n Hayao Miyazaki. Vaig començar ja fa uns anys, per la recomanació d’un amic (gràcies Tonino!). Aleshores vaig mirar Porco Rosso, Princess Mononoke, Spirited Away, El Castillo Ambulante. Algunés en castellà, altres en anglès, per practicar l’idioma que estava aprenent. Després ho vaig deixar, i varen quedar oblidades al disc dur.

Enguany he ressuscitat la meva passió, mirant totes les pelis en VO (així com toca!). Si puc, intent aconseguir els subtítols en hiragana (sil.labari japonès), per així saber exactament que diuen. Per entendre necessit mirar-ho altre cop amb subtítols en castellà o anglès. 😉

De moment he mirat (títols en romaji i per ordre de visualització):

La que més m’ha agradat és la de’n Totoro, per la seva simplicitat i bellesa. I potser la que manco la de la princesa Mononoke. La trob massa llarga. La que vaig mirar ahir també me va encantar. Darrera té un missatge ecològic. Hem de cuidar el nostre entorn per sobreviure. I és veritat. La naturalesa ens ho ofereix tot, i se recicla constantment. Tots els “bitxos” vivents hi juguen un paper. Crec que m’he enamorat de na Nausicaä… 🙂

Recoman a tothom que se’n miri almanco una, encara que no li agradin els dibuixos animats. Els dibuixos no només són per nins petits! Algunes son molt infantils, com la de’n Ponyo, i altres tenen una trama més complicada, però totes ensenyen algun valor. I la majoria són la mar de divertides! 😀

さよなら!

PS: per cert, en cas de que els Reis Mags (o Sinterklaas) llegeixin el meu diari, m’agradaria molt llegir els manga de Nausicaä en japonès.

Leave a Reply

