Un dia ben profitós

Yuhu!

Avui estic la mar de content, i abans de sopar, necessit compartir la meva alegria amb vosaltres. 😀

Avui, després de dos anys de peregrinar, he aconseguit migrar el servidor CVS/Subversion de l’empresa (que ja petava de per tot) a una màquina virtual amb Debian lenny, Subversion 1.5, WebDAV, i el que més m’agrada, amb autenticació via Kerberos. Ha costat pena, entre que al principi no sabia molt bé com funcionava aquest protocol, i els continus entrebancs i esperes per part dels desenvolupadors, però a la fi ho hem aconseguit. Quan vaig començar creia que seria cosa de mesos, però no és tan fàcil canviar la manera de treballar de 40 persones.

Ahir vaig desconnectar el servidor físic, vaig sincronitzar els darrers canvis, i vaig actualitzar els repositoris. Un parell de developers me varen ajudar a testejar-ho. Pareixia que tot funcionava, però avui dematí, després de berenar a gust, m’han telefonat per dir-me que el servidor no responia.

Caaaa… No pot ser. Un quart d’hora i arrib.

Durant el camí he anat repassant tot el que podria haver fallat: memòria, disc dur… Quan he mirat lo que havia passat, m’he trobat un programa que utilitzam per visualitzar els repositoris que s’havia pulit tot l’espai de disc amb logs d’error. Ummm… Sempre ha de fallar alguna cosa. Afortunadament, ja m’havia preparat psicològicament, i en un parell de minuts el problema estava solucionat (bé, no del tot, falta actualitzar el ditxós fisheye). A part d’això i alguns petits incidents, crec que la migració ha anat prou bé. En tenia tantes ganes! 😀

La màquina virtual pareix que aguanta força bé. Ara falta veure què tal se comporta quan torni tothom de vacances. I quan acabi la setmana de transició. Lo millor ha vengut a l’hora de migrar el CVS. Gairebé ningú ho utilitza, però també ho hem passat a la nova màquina. Per aconseguir el SSO, utilitzo PuTTY, un client SSH, amb suport de Kerberos. Una vegada autenticat amb Windows, amb el meu compte puc accedir al servidor sense problemes (i sense contrasenya!). Amb altra gent també funcionava, però ve aquí que amb alguns no. Després de passar-me unes hores cercant, he descobert que si el nom d’usuari está capitalitzat, com per exemple XescA, no funciona. La solució està amb el fitxer .k5login, on has de posar el KRB5 principal name. Quan ho he descobert he tengut una alegria enorme. Aquest petit fitxer m’obre les portes a un munt de possibilitats. I mira que era senzill… Ja fris de que arribi dilluns per ajudar als de C&O a reconfigurar els seus clients CVS.

Una Delftse Kuyte per celebrar el dia

A partir d’aquí tot ha anat com una seda:

  • A Karate he après un nou kata: Bassai Sho i he refrescat el Jitte, que feia segles que no practicava i ja havia oblidat. Ha estat un entrenament ben profitós.
  • Llavors, quan he arribat a casa, m’he trobat la tercera temporada de LOST al 100%.
  • Aleshores he decidit que era el moment d’escriure al blog i beure una bona cervessa. He escollit una Delftse Kuyte Bier, que tenia a la nevera des de feia mesos, a l’espera d’una ocasió especial. Avui era el dia. Bon gustet. 😉
  • Estic satisfet. A la fi duc al dia el penjar fotos i escriure al blog. Ahir vespre vaig penjar les de l’excursió a Biesbosch.
  • I cada dematí estudio vocabulari japonès amb Anki, un programet la mar d’útil.
  • I Duke Ellington sona de fons…

Què més puc desitjar? 😉

PS: curiosament, avui és el dia d’apreciació dels sysadmins.

Leave a Reply

