Ubuntu al meu AA1

Bon dia!

Com que avui m’he aixecat d’hora, tenc mitja horeta (abans de baixar a berenar) per contar-vos que tal me va la nova Ubuntu que vaig instalar fa poc al meu netbook, un Acer Aspire One.

Vag gravar una imatge de la Ubuntu Netbook Remix a un llapis USB, la vaig provar i me va agradar tant que el vespre ja l’instalava al disc dur.

El que m’agrada és que ho tens tot a mà. I crec que tots els dispositus funcionen. La càmera web integradda, per exemple funciona, i puc utiltizar Cheese per fer fotos i videos. Va una mica lent, això sí, però funciona. També tenc Firefox 3.0, gestor de paquets .deb (lo més important!!!), el terminal de tota la vida, OpenOffice, i un munt de jocs lliures. El que no m’agradava de la Linpus és que tots eren comercials i gens divertits. El cercador de mines, en canvi, m’ha enganxat des del primer moment. Encara jug amb pantalletes petites, perquè soc molt dolent, però m’ho pas pipa.

Cercant mines

I avui dematí he descobert que puc enxufar el meu reproductor Samsung YP-U3 i me’l reconeix. Només he hagut d’activar un plugin per dispositius MTP al Rhytmbox. Ara estic escoltant en Coltrane & Ellington. Una meravella! 😀

Encara me falta provar un munt de coses més, però de moment estic la mar de content. Si me falta algun programa, cap problema, el sistema s’encarrega de demanar-me si vull instalar-los i llestos. Això m’ha passat per exemple amb codecs per mirar pelis, que en alguns països has de pagar pels royalties. L’unic emperò és que en alguns moments el sistema no respon, per exmple reproduïnt música. Ho hauré d’investigar, potser és el suport MTP que no va del tot fi.

I xerrant de música, fa cosa d’un any vaig comprar un reproductor MP3. Els quatre factors que me decidiren foren: reprodueix OGG, té ràdio, se pot enxufar directament a un port USB, i me va costar manco de 15 euros. 😉

Ara sí! Estic llest i tenc fam!

PS: glups, el lector de targetes SD no funciona… 😦

Leave a Reply

