Concert de música de cambra

Hola!

Darrerament m’estic culturitzant a base de concerts de música clàssica. La setmana vaig anar a l’església de Maria van Jesse, a Delft, on feien un concert de Beethoven (mis in C) i de Sjostakovitsj (10e symphonie). A la primera part hi havia una coral, mentre que la segona era purament orquestral. En alguns moments se me va posar sa pell de gallina, i en acabar la gent va estar aplaudint gairebé 10 minuts (evidentment no vaig comptar el temps, però va ésser llarg). Vaig quedar encantat, i amb ganes de més. Afortunadament, en sortir vaig veure un cartell que anunciava un concert de música de cambra per dia 14 de juny a les 20h15, i gratis!

Beethoven and Sjostakovitsj in concert

Au idò, apuntat a l’agenda.

Avui hi he anat i m’ho he passat pipa, assegut a una bona cadira i escoltant els violins, flautes, violoncels, piano i altres instruments. Un parell de coses m’han cridat l’atenció. Una d’elles la manera d’estabilitzar el cello amb una fusta on va la pica i una corda fermada a la cadira. Una altra és la manera de girar les partitures. Alguns ho feien super ràpid, aprofitant un moment en el que no tocaven. Gairebé no els veies. Un dels pianistes, en canvi, tenia un assistent que li canviava les pàgines, i un altre simplement les tirava pel terra. Aquest m’ha fet molt gràcia.

Pels interessats, podeu trobar el programa a la web de Krashna. Una peça curiosa ha estat el Living Room Music de John Cage. Per Youtube se’n poden trobar un munt de versions.

La llàstima és que la temporada de concerts acabava avui, i fins el mes d’octubre no tornaran a començar. Però bé, segur que trobarem algun concert interessant aquest estiu. 😉

Per cert, la setmana passada, en sortir del concert, me vaig trobar que a plaça estaven preparant l’espectacle teatral Mooi Weer Spelen. Va ser impressionant! I al dia següent, sobrassada a les 3 del matí! 😀

(continuarà…)

Leave a Reply

