Setmana completa

Aquesta setmana ha estat de lo més completa i variada. No puc dir que hagi tengut temps d’avorrir-me.

Divendres

Divendres passat, després de la classe de Karate, varem anar a un bar del centre a celebrar que el nostre Sensei parteix 6 mesos a Panamà, la seva segona residència. Lo bo és que me vaig enterar de la història quan ja érem al bar, després de xerrar una bona estona amb els companys. Al principi no tenia ni idea de què era lo que estàvem celebrant, tan concentrat en disfrutar d’un plat de sopa Snert, típic de per aquí, mentre els altres bevien cervesa o tè. No havia sopat, o sigui que necessitava aliment. I millor si és algo calentet.

La notícia no me va alegrar gaire, perquè no m’agrada quedar-me sense mestre, però dimecres vaig anar a Karate i la classe la va donar un dels cinturons negres que més admir. Vàrem fer kata, amb preguntes sobre el bunkai entre un i l’altre. I després de la classe, vàrem repssar el Tekki Nidan. Lo millor és que cada dimecres la classe la donarà ell. Mira per on, després de tot aquests 6 mesos no seran tan avorrits com me pensava. 😉

Dissabte

I després del borrel, dissabte hi havia la tercera edició del Interfaith Conference, a Den Haag, organitzat per ISC i Islam en Dialoog. Se suposava que jo també havia d’ajudar a organitzar, però se me va fer tard, i vaig arribar justet pel cafè.

Enguany, la conferència anava sobre Drets Humans. Alguns trossos de la conferència varen ser avorrits (massa teòrics), però després alguns voluntaris ens varen explicar el dia a dia d’un activista dels Drets Humans. Ho vaig trobar molt interessant. I també el workshop sobre migració.

I després de la conferència, que va acabar devers les 17h30, hi havia, al mateix ISS, una diada internacional, on els alumnes havien preparat mostres de menjar dels diferents països. Ja vos podeu imagianr com vaig disfrutar. Hi havia Sushi japonès, olives i formatge portuguès. Caipirinha brasilenya, i plats de Tailàndia, Etiopia, Pakistan, India, Perú… Tot era deliciós. 😀

I més tard, mostra de danses i música regionals. Vaja, que me vaig quedar a l’ISS fins ben tard, disfrutant d’una vetllada inesperada.

Diumenge

Diumenge estava rebentat, perquè per tornar de la diada el tram ja no arribava a Delft, i vaig haver d’agafar el tren, que també tenia problemes i duia retard. I en arribar a l’estació, 20 minuts de caminada fins a casa. Vaig trobar el llit ben bo. Bé, almanco ja sé quan de temps necessitaré dia 24 per arribar a l’estació amb la maleta.

Dilluns

Dilluns, tornada a la feina. I a les 19h, curset de Japonès. Estic avançant, però encara me queda molt per poder llegir un text. Ara ja reconesc tots els caràcters en Hiragana, i estic aprenent Katakana. Aquesta setmana varem aprendre les diferents formes verbals.

Dimarts: Bible Study

Encara que pareixi avorrit, aquesta ja és la segona vegada que hi vaig i és ben interessant. Vàrem xerrar de la ira, i com mitigar-la, i del perdó i el que significa. I abans, sopar de pasta italiana amb formatge de Parma “de veres”. 🙂

Dimecres

Com ja us he contat abans, dimecres és un dels dos dies per setmana que practic Karate. Des que he començat aquesta temporada, me sent molt millor. Cada dia aprenc alguna cosa nova. I a la fi els de manteniment han encès la calefacció! Ja no ens gelam els peus cada vegada que entrenam. Mola!

Dijous: Sinterklaas!

Al sopar de cuina japonesa, varem quedar que per Sant Nicolàs (Sinterklaas), faríem un sopar, amb regal sorpresa i l’aparició estelar de Sinterklaas i els seus ajudants Zwarte Piet. Va resultar de lo més divertit, i ens varem beure 5 botelles de vi com si res. Crec que es mereix una entrada dedicada, osigui que demoment no diré res més.

Divendres

Ahir me’l vaig passar de ressaca, i coordinant des de sa feina els preparatius d’una festa de Nadal per divendres qui ve. Vaig anar una mica de bòlit. A les 17h recollia un plàstic de 2m x 8m. A les 18h acabava sa feina, anava a cercar les claus del local on es farà la festa. Aquí me vaig entretenir una mica, fent un tè, a casa d’uns amics. A les 19h40 sopava de pa i coses aviat i corrensos. I a les 20h ja era al local. Bueno, vaig arribar uns 5 minuts tard. Els altres ja m’esperaven per preparar la decoració i uns jocs. De moment no puc avançar res més, però ens ho varem passar pipa pintant cercles de colors. Ja us diré perquè eren els cercles. Colors? Vermell, blau, verd i groc.

Altra vegada dissabte

I avui dissabte, sopar amb els amics de l’Erasmus. Anam a un restaurant italià, la Lanterna, que està per Den Haag. De fet, ara mateix estic apurant aquesta entrada per publicar-la abans de partir. Perdonau les faltes i els typos. Demà ho revisaré i afegiré unes quantes fotos.

I per rematar, diumenge

Ah, i demà diumenge, reunió per acabar de preparar la festa Nadal, i el vespre, vigília davant un camp de detenció d’immigrants ilegals. Sí, aquí també arriben pateras.

Au! Me’n vaig, que arribaré tard! Demà més noticies. 😉

Leave a Reply

