Reflexionant damunt la bici

Avui, mentre pedalejava, he estat reflexionant. És una de les coses que m’agrada, pensar mentre vaig en bici. Ja ho feia de petit, pujant al Puig Major o pel coll de Sóller, i ara ho faig mentre bordeig els canals holandesos. Aquests dies tenc una mica de crisi existencial, sense saber molt bé què fer de la meva vida. Comença una nova temporada, i necessit canviar algunes coses.

Tecnologia

Avui, per obra d’un miracle, ha sortit el sol. Bé, ahir ja va sortir. Això vol dir que encara queda una mica (poc) d’estiu per endavant. He aprofitat per agafar sa bici i anar a Den Haag. La meva càmera de fotos Canon s’ha tornat a espatllar (per tercera vegada). La lent no va ni cap a dins ni cap a fora. De fet, per molt que carregui la bateria, la càmera no fa menció de res. L’he duita a reparar al MediaMarkt. Per sort encara està en garantia. Tenia por, perquè ja té més d’un any, i per aquí això dels dos anys de garantia no és gaire popular. Res, ara a esperar 4 o 5 setmanes, i a fer fotos amb la càmera de “backup”. 😉

Ja que era allà, he aprofitat per posar-me al dia de novetats tecnològiques. He vist un munt de televisors de plasma i LCD. Els de 40 polsades valen uns 1000 euros, i se veuen molt bé. Encara record quan les teles eren uns mastodontes, amb el tub de rajos catòdics. Ara tot són pantalles planes. La de ca nostra encara resisteix, però quan mori, supòs que la canviarem per una d’aquestes Full HD amb super resolució. També he mirat un MacBook Air d’aprop. És maco, però necessites tenir un altre PC on gravar DVDs. Pel meu gust 2 ports USB són massa poc (i és car). El que he vist i m’ha cridat l’atenció són uns mini micro portàtils, amb pantalles de 10 o, fins i tot, 7 polsades. Lo interessant és que són barats. Uns 300 euros. El processador no és gaire ràpid, però crec que val la pena si ja tens un PC de sobretaula potent, i vols el portàtil per navegar per Internet i escriure quatre documents. De fet, m’estic plantejant comprar un Asus EeePC amb GNU/Linux per 249 euros. El problema és que no tenc cap ordinador de sobretaula “potent”. El meu PIII/Celeron a 850MHz ha tornat una mica vell i necessita un canvi. No vull res “pijo”, ni necessit un ordinador “complet” nou. Ja tenc el meu disc dur portàtil amb el meu GNU/Linux i les meves dades. Només me fa falta una placa mare i un processador més potents (i memòria). He mirat a la tenda del costat i he trobat una placa Asus M2A-VM-HDMI i un processador Athlon 64 X2 “no sé quantos” a bon preu. Potser faig tec.

Més coses…

La Nintendo Wii ha baixat de preu. Ara val 249 euros, amb un mando i el joc Wii Sports. Si hi afegeixes 3 mandos més, surt per uns 400 euros. Potser per Nadal m’estir i en regal una a sa família. El problema després seran els jocs, que costen una fortuna.

He vist una càmera digital SLR que m’ha agradat. La Nikon D60. Hi havia una amb dos objectius 18-55 i 55-200VR per 800 euros. Des que vaig anar a Escandinavia de viatge, que vull comprar una càmera reflex. Lo que passa és que és un món totalment diferent a les compactes. Lents, cossos gegants, objectius de macro, bosses, tripodes… Necessites un munt de coses. No sé ni per on començar! Fins i tot he vist un “armatoste” que valia gairebé 4000 euros. La Nikon D3. No la trob gens pràctica de dur, però potser a un professional li agrada. De moment m’abstendré. Primer un ordinador nou.

Tornant a casa

Entre una cosa i l’altra, se m’han fet les 14h per dins les tendes d’informàtica. Tres hores sense engolir res. Com que la meva panxa ja grunyia, he menjat una poma per calmar-la i no engreixar. No, no m’he tornat anorèctic, però he de guardar una mica sa línia després dels dinars i sopars que m’ha preparat ma mareta per Mallorca. Al final he comprat un paquet de DVDs i uns auriculars d’aquests tancats grossos. Uns Sennheiser HD201. Són de gama baixa, però total, per l’oïda que tenc… 😀

Res, que he tornat cap a Delft. Mig mort de fam i mig content per les gestions realitzades. I pensatiu. Ahir a sa feina ens varen posar un film sobre uns peixaters que s’ho passen pipa a sa feina, tirant-se el peix per sa cara. Les quatre idees bàsiques eren: jugar, fer el client content, ésser-hi i decidir ser feliç. Tot plegat, va ser una mica de teràpia de grup. És veritat que tot depèn de l’actitud que hi posis, però hi ha dies (més dels que voldria) que se fa pesadet. Duc dos dies de feina i ahir ja ansiava que arribés el cap de setmana. Supòs que lo que me passa és lo que anomenen “depre post-vacacional”.

Com a mesures per contrarestar la meva apatia, he decidit tornar a practicar karate, encara que només pugui dos dies a la setmana. He trobat un club de Karate Shotokan aprop de casa. Dilluns hi aniré amb el karategi, a veure si puc començar de seguida. També m’agradaria nedar. He descobert unes piscines. Només me falta una sempenta i començar. Però primer el karate.

A més de l’esport, dia 15 de setembre començ un curset de japonès. Sí, ja sé que primer hauria d’acabar d’aprendre bé l’holandès, però me fa il·lusió. Japó és un país que me fascina, i m’agradaria anar-hi una temporada. Falta trobar una bona excusa (feina, estudis…) o algú que m’hi introdueixi. Crec que res millor que començar aprenent la llengua, no?

Pel camí, amb tantes aturades als semàfors, he acabat pensant en l’estalvi energètic dels que utilitzen LEDs enlloc de la clàssica bombeta. De cada vegada n’hi ha més. 🙂

Cuando arribo a casa

En arribar a casa, mala notícia. Els d’Air Berlin han suspès tots els vols que sortien d’Amsterdam, i han recol·locat el meu “booking” a l’aeroport de Dusseldorf! No me fa cap gràcia anar a Dusseldorf per agafar el vol. Me deixen cancelar la reserva “with a full refund”, però hauré de cercar-ne un altre vol directe… 😦

Afegitons

* Acab de llegir el llibre “La maison d’Alexina”, de Mehdi Charef. Una mica de crítica social, en francès. Per cert, algú sap d’un lloc web tipus FilmAffinity per a llibres?
* Mirau quin eriçó més maco!

10 Responses to Reflexionant damunt la bici

  1. enguillem says:

    el tema de les reflex ho acabo de descobrir fa poc amb l’adquisició d’una olympus E-510 i n’estic ben content.

    Són falagueres i els objectius relativament petits, tenen moltes prestacions i a un preu més econòmic per poder competir amb les tot poderoses canon i nikon.

    Vinga sort amb la feina.

  2. Seppi says:

    uep Xesc! para mirar cámaras te recomiendo http://www.quesabesde.com, encontrarás info sobre cámaras puntos flojos fallos y un buen foro.

    No se lo digas a nadie, pero a la wii se le puede poner un chip que lee juegos pirata (un chip relativamente barato sin instalación de soldadura ni nada tipo clip)

    La filmaffinity no va, no te habrás colado con la url????

    Bueno, salut!!! i força en es canut

  3. xesc says:

    Yep, había un typo en la URL. Gracias por la info! 😉

  4. […] cosa d’un mes, vaig escriure per aquí que la meva IXUS 70 s’havia espatllat. Idò res, que despúsahir vaig rebre una carta del Mediamarkt, notificant-me que ja podia passar a […]

  5. […] finally got it! I remember posting here something about an Asus eeePC. Well, that was quite a long time ago. Two months? Wuah… I knew I was indecisive, but not at […]

  6. […] ah, he aconseguit que AirBerlin me faci un descompte pel canvi de vol de Nadal. Queixar-se ha valgut la […]

  7. xesc says:

    M’encanta rellegir apunts antics. És impressionanant com passa el temps.

    Un any i dos mesos després, a la fi he comprat un ordinador, en Shu. I fa estona que ja disfrut de’n Seth, un Acer Aspire One. Això vol dir que ja puc començar a mirar càmeres SLR. Costat esportiu, encara seguesc amb el Karate, i n’estic ben content, preparant-me pel Nidan. Lo que encara no he aconseguit és apuntar-me a natació (i crec que estaré estona a fer-ho). I quant al japonès, hi dedic moltes hores a la setmana. Ho tenc com a high prio a la meva llista. Ara ja estic aprenent kanjis!

    La mala notícia és que encara seguesc amb la meva crisis existencial. De moment estic intentant acabar amb totes aquelles coses que tenc per fer. Una d’elles és publicar un parell d’apunts que tenc pendents, de quan vaig a anar a Escandinavia. Precisament estava cercant allà on ho vaig deixar i, cercant dins els arxius, he trobat aquest apunt de reflexions. Crec que era el 8 d’agost. Mem si aquest mes ho puc acabar. En fer-ho escriuré un altre comentari. Promès! 😉

  8. korrey says:

    🙂 Sí que és de veres que passa el temps. Si recorde el que em passava pel cap en l’època (perquè jo no tinc entrades al blog en substància…), ja hauria d’haver-me apuntat a francés i fet molt més esport :-S Però a canvi he viatjat molt (Roma, Nova York i Lisboa, tot capitals!) i he ampliat una afició, la fotografia.

    Parlant del tema, has mirat les noves càmares micro quatre terços? Són com les rèfles, però sense espill i més xicotetes, igual t’atrauen més.

    Per a nadar… jo anava al Sportfondsenbad (http://tinyurl.com/sfb-delft), no te pilla molt lluny de casa. Te pots traure un bono i només el gastes quan vages.

  9. xesc says:

    “Lo prometido es deuda”.

    Ja he acabat una de les meves “coses per fer”. Ja fa estona que vaig escriure la darrera entrada del viatge a Escandinavia, i crec que duc aquest diari bastant al dia. Almanco escric quan en tenc ganes, sense deixar passar molta estona.

    Seguesc disfrutant de rellegir entrades, i ara tenc una nova aficció: aprendre a jugar Go. És més complicat de lo que me pensava en un pincipi, però m’agrada, i a força de perdre n’arribaré a aprendre. Es tracta de perseverar i confiar en un mateix! 🙂

  10. […] que fa un parell d’anys me vaig comprar uns auriculars (*) per escoltar musica a casa sense molestar ningú. No són de lo bo millor, però a mi […]

Leave a Reply

