Un cap d’any diferent

Abans de començar el relat de les meves aventures per Amsterdam la nit de cap d’any vull desitjar a tots els meus amics i coneguts un feliç any 2008. I demanar pau i justícia pel món en general. 🙂

Happy New Year!

A mi me bastaria que seguís com el 2007, en el que he fet i après moltes coses. Però ja faré el balanç en un altre post. Avui li toca a la festa de nieuwjaar.

New Year 2008 in Amsterdam

El viatge de Sóller a Schiphol va passar sense incidents. Vaig arribar a l’aeroport de Palma dues hores abans , ja que ma mareta sempre passa pena de no arribar. I res, vaig fer temps pegant mossegades a un “bocata manobre” que m’havia preparat. I llegint “Lolita”, de’n Vladimir Nabokov. La sorpresa, que tampoc me va sorprendre tant, és que no hi havia trens fins les 2h de la nit. Per sort ja ho havia mirat a la web de NS, i estava mentalitzat. Vaig intentar cercar un bus, per[o tampoc n’hi havia. La única opció era agafar un taxi. Vaig trobar un argentí i un indonesi disposats a compartir els 50 euros per anar fins a Amsterdam CS. Per cert, aquí lo des taxi se negocia. El primer ens demanava 70, llavors 60 fins que al final en vàrem trobar un per 45 més 5 de propina. Dins el taxi, un Mercedes de luxe, vàrem xerrar una mica. Tots tres residents a Holanda, un a Rotterdam i l’altre a Amsterdam. Al final vaig haver de pagar per l’argenti, perquè no duia doblers a damunt. I ja ens veus després cercant un caixer, que quan els necessites mai els trobes. En vàrem trobar un, però després de fer cua una bona estona, la màquina se va espenyar. Com a darrera solució, li vaig donar el meu número de compte i me va prometre que m’ho ingressaria. Tenc curiositat per veure què passa.

New Year 2008 in Amsterdam

Una vegada solventat l’assumpte del taxi, ens vàrem acomiadar i jo vaig enfilar cap a la plaça Dam. Allà hi havia una gentada. Una vegada ficat dins al multitud, ja no vaig poder fer enrera. Vaig quedar atrapat enmig d’una concentració massiva de “fumetas”. Venia oloreta de per tots els costats. Mmmm… I cada minut gent que passava i trespassava, i venga sempentes. I jo amb la meva motxilla a s’esquena i en Tux que passava pena de que no el trepitjassin. Vaig fer videos i fotos (que ja penjaré en el seu moment). A mitjanit hi hagué xampany per tot. Sort que vaig tapar sa càmera a temps.

New Year 2008 in Amsterdam

Llavors, quan la plaça se va buidar una mica, vaig començar el meu reportatge friki. Total, havia d’esperar a que fossin les 1h42 per agafar el tren cap a Delft. Sa veritat, mai m’hagués pensat que m’ho passaria tan bé. Vaig trobar a faltar els amics, però sé que pensàven amb jo, i això ja me va bastar. La celebració de cap d’any a Holanda és diferent d’Espanya. Per començar, els bars estan tancats. Només hi ha obert alguns clubs de pagament i els (restaurants?) de fast-food. Sort que jo duia els “bocatas” de ma mareta i mandarines solleriques i me vaig estalviar el disgust. La gent, majoritàriament turistes i holandesos de fora d’Amsterdam, es congrega a la plaça esperant que es fassin les dotze. Però no hi ha raïm ni campanades. Només es brinda amb xampany i ja està. Tampoc hi ha cotillón. En canvi, se dediquen a tirar petards i coets. El nostre Firó no hi té res a envejar. Bé, i com què Holanda és famosa per la marihuana, veus tothom liant xigarrets i fumant. Els holandesos de veres celebren el cap d’any a casa, en festes privades amb els amics. I a les 2 pareix que tot s’acaba. Surt el camió de la neteja i tothom cap a casa! Bé, no puc xerrar gaire del que va passar després de les 2h, perquè jo era dins el ten cap a casa. A dormir prestet que el s’endemà (avui), volia descansar i arreglar quatre coses per casa (rentar sa roba, arxivar paperassa, escriure al diari…).

Supòs que sortir sense cap expectativa de diversió fa que a la mínima t’ho passis pipa. Jo enguany m’he divertit molt (a la meva manera), sense gastar gaire (a part del taxi i el tiquet del tren vaig fer un donatiu a uns músics del carrer), he après coses i, molt important, avui no he tengut ressaca. 😉

Això sí, l’any que ve el passaré amb els amics. Ve’t a saber on.

Au, molts anys a tots i fins aviat!

2 Responses to Un cap d’any diferent

  1. Tomeu says:

    No tenguis curiositat pel tema del taxi. Si era argentí… crec que poc hi ha a fer, tú ja els coneixes 😉

    En qualsevol cas, jo hagués fet el mateix.

  2. xesc says:

    Pues m’acab d’endur una agradable sorpresa! L’argentí-holandès m’ha ingressat els 20 euros del Taxi. Estic més content pel fet de poder confiar amb les persones que pels doblers. Vaig fer bé. Se veu que encara hi ha persones honrades pel món. 🙂

Leave a Reply

