Internet verbinding

M’ha costat una setmana de peregrinar, però a la fi ja torn tenir connexió a Internet. Pareix mentida la dependència que podem arribar a tenir de la xarxa. No me consider un addicte, no. Ja he passat per la mateixa situació diverses vegades, i no m’he tallat les venes en cap d’elles. No obstant, sempre estic content quan recuper es correu, aquest diari, els blogs que llegesc cada dia (ara mateix tenc 108 posts sense llegir), el fotoblog, el meu estimat apt-get upgrade i molts altres serveis de la xarxa que utilitzo a diari.

Sempre puc pegar una ullada des de la feina, però no és lo mateix que seure tranquil.lament davant l’ordinador després de sopar. Avui he tengut la gran sort de que tothom era a casa en el moment oportú. Quan he arribat, no he vist a ningú, però amb la gana que tenia poc m’importava. He anat a sa cuina per estrenar sa meva wonderful Tefal. Quina meravella! He preparat el plat típic de pasta amb verduretes i salsa de domàtiga i nata. Quina delícia veure com s’anava fent el menjar…

Estic molt content perquè he estat molts dies menjant pizza encalentida, torrant una costella de porc en una paella “infame”, o preparant ensaladetes. L’episodi de la costella és memorable. Com que a la casa on visc tothom té els seus propis coberts, plats i olles, i jo només tenia l’oĺla que me va deixar en Nico (gràcies!), vaig agafar una paella que hi havia a la zona comú. Vaig tancar sa porta de sa cuina, però no m’hagués imaginat mai que treuria tant de fum. Sa paella va començar a cremar. I en aquell precís instant va entrar un company de pis.

Piiiiiiiiiii! Piiiiiiiiiiiiiiii!

Va saltar s’alarma d’incendi. Quin desastre! Ja vos podeu imaginar els companys de pis treguent fum de la casa a les totes. Al cap d’una estona se va calmar, però la meva reputació de cuiner va quedar pen terra. Entre veure’m escalfar pizzes i ara això… què pensaran de mi?

Bé, sa qüestió és que ja tenc una paella conforme, i quan he anat a escurar tot feliç i replè, he trobat en Wouter, el company del costat. I he aprofitat per demanar-li si podia passar el cable Ethernet pel seu quarto.

– Heb je nog tijd? Ik wil een kabel aanpassen naar jouw kamer.

Durant aquesta setmana he arreplegat els elements necessaris per la connexió: un cable Cat5e de 5m i dos connectors RJ45. La setmana passada n’Arnoud, l’altre company, i jo, varem estudiar la manera d’aconseguir Internet. Tenc sort de que ambdós som telequitos. I ell va preparat. Caixa d’eines completa, pantalla d’ordinador panoràmica gegant, discs durs, capses plenes de resistències i condensadors. Vamos, que la seva habitació pareix una tenda d’electrònica. La solució, passar un cable a l’habitació del costat, després a la seva i finalment a la de na Sharon, “la chica misteriosa”, on hi ha el router.

Avui el dia ha arribat. Amb l’ajuda de’n Wouter he passat el cable per avall. I just després ha arribat n’Arnoud. Sorprenentment, el cable no penjava del sòtil. Ho hem tornat a provar i ha resultat que el cable havia anat horitzontalment per davall el sòl. Una vegada passat correctament, el forat cap a l’habitació de na Sharon era massa petit. Damn! Hem provat de passar des de dalt directe cap on està el router, i després d’un parell d’intents fallits, ho hem aconseguit.

Encara quedava grimpar el cable pels dos costats. Sort que n’Arnoud és un manitas i l’hi ha sortit a sa primera. Llavors he agafat es relleu:

#ifconfig eth1 192.168.0.6
#ping 192.168.0.1

Cap resposta… Moments de tensió… Però en obrir navegador, bingo! ;D

One Response to Internet verbinding

  1. Toni2 says:

    Ups… pues ahora que vuelves a tener internet, benvenuto un’altra volta 🙂

    P.D. Este finde ha sido la Mercè!

Leave a Reply

