IXUS 70, l’evolució

El pack

La setmana passada va morir la bateria de la meva estimada IXUS v2, amb la que he passat moments inoblidables. Me fa una mica de pena deixar-la arraconada, però ja feia estona que tenia ganes de comprar una càmera nova. Així que avui he aprofitat per anar al MediaMarkt, on hi havia oferta de càmeres digitals, ves per on. El pack complet m’ha sortit per 310 euros: IXUS 70 (239), segona bateria (20), targeta SD 1GB+USB (27) i funda Samsonite (23).

La targeta SD amb USB incorporat m’ha fet gràcia. És una targeta SD que se doblega i pots connectar un dels extrems a un port USB2. Si te quedes sense bateria o simplement vols compartir arxius pots utilitzar-la com a memòria USB. De totes formes, una vegada l’he tenguda a les mans, no pareix molt robusta. Crec que només utiltizaré el port USB en cas d’emergència. Lo que m’ha agradat és que ve amb un estoig pel clauer, ben pràctic per passejar-te amb una SD a la butxaca.

Lo de la segona bateria és per evitar quedar sense energia en el moment més inoportú. M’he quedat més d’una vegada sense poder fer una foto perquè surt el missatge de “Change battery pack”, com el cap de setmana passat a la TIS-excursió. Per cert, el missatge no ha canviat d’un model a l’altre.

I la funda, per dur la bateria de backup. Sa veritat és que mai he utilitzat una funda per l’anterior digital. Sempre la duia dins la butxaca, i bé que anava. Però bé, ja que hi érem… I estic content, perquè és ben maca. 😉

Dubtes i valoracions

L’únic problema és que després d’una compra sempre me venen els dubtes de si he escollit bé. M’hauré precipitat? Hauria d’haver comprat una Reflex digital, que també estaven d’oferta i tenen més prestacions? O la IXUS 60, que era 50 euros més barata i fa més o manco lo mateix? O la 850, que té una micona més de zoom (3.8x) i angle de 28mm enlloc de 35mm? Ufff…

La IXUS 70 m’agrada perquè és compacta, només pesa 125g i és similar a la que ja tenia. En comparació, és molt més ràpida en encendre i tirar la foto, i té més modes. I he descobert un botó personalitzable! Xerrant de botons, trob que estan massa junts i no sé on posar el dit gros sense pitjar-ne cap! Amb al pantalleta de la IXUS v2 això no passava. Tenia lloc de sobres per agafar la càmera. La pantalla de 2,5″ té els seus avantatges, però jo la trob massa gran. Supòs que m’hi avesaré. I als botons, algun dia, també. Però me molesta. I seguint amb la pantalla, diuen que és anti-ratllades, però no me’n fiï. Lo que no té és anti-“ditades”. A hores d’ara ja fa oi al rei porc de les meves emprentes. xDDDD

La velocitat m’encanta. I ara ja puc fer videos de més de 20 segons! I escoltar el so! Per a mi és un gran avanç. Ara ja puc fer viatgets i captar tots els detalls. Lo primer que he fet és llevar el so de dispar i baixar la resolució a M2 (2048×1536). Ja deixarem els 7 MP per les fotos de paisatges. I després a tocar botons.

Després de mirar la web de Canon i fer una comparativa (ja sé que l’hauria d’haver fet abans, però soc caperrut i volia la 70), tenc dubtes de si la 850i me convenia més, per lo del zoom òptic i l’angle de visió. Però la 70 és més compacta… La que sí he descartat és la 60, perquè el nou processador Digic III sembla tenir més bones prestacions i millora el rendiment de la bateria. Enguany podrem anar a sa Costera i fer fotos sense aturar!

Bijenkorf, el Corte Inglés holandès

Després de comprar la càmera, he seguit pasturant i he entrat en uns magatzems equivalents al Corte Inglés. Secció de perfumeria a l’entrada, roba dividida per marques, preus elevats i la majoria de dependents encorbatats. Dic la majoria perquè alguns no anaven d’etiqueta. Això sí, tot molt maco. Fins i tot he comprat un polo. En oferta, és clar, i de la marca de la casa, que no m’agrada dur segells a la roba. Ara que faig feina toca renovar (encara que només sigui un poc) l’armari. 😉

Bijenkorf

I llavors, a sopar a un grec. Sa veritat, el que més m’ha agradat ha estat la xocolata belga que venia amb el cafè. Deliciosa. Mesclada amb taronja. Ummm… La resta? Massa carn. I la cambrera que no era gaire simpàtica (no era grega). Sí, crec que m’estic tornant una mica vegetarià. He quedat ple a rebentar, com embafat, i he deixat patates i un poc de musaka. Sacrilegi! En Xesc deixa menjar al plat! I que voleu? Lo que queda de setmana, a menjar verduretes i peix.

I ara, a dormir!

Leave a Reply

