El dia de la reina

Pels qui no ho saben, d’aquí a un mes hi ha festa grossa a Holanda. Se celebra l’anniversari de la reina i tothom surt a la carrer vestit de taronja. És espectacular!

L’any passat m’ho vaig passar genial. Al final, esperant fotos, no vaig publicar res al diari. Crec que ara, a un mes de la festa, és hora de contar quatre coses per fer enveja i a veure si algú s’anima a venir.

La festa ja comença divendres, la nit abans de la celebració, i a tots els pobles fan concerts fins devers la 1h de la matinada. Segons els experts, la festa grossa està a Den Haag. I clar, allà varem anar nosaltres. Després de fer unes mudances exprés*, dutxa ràpida i sopar encara més ràpid, ens varem embarcar dins el tren.

La varen muntar grossa. I fent voltes i voltes varem arribar al concert de Babylon Circus. I allà… ska, ska, ska, ska, SKA!!!!!! A ballar s’ha dit!!!

Ni que dir que varem acabar rebentats de tant ballar. Rebentats però satisfets. I fins i tot en Josep va poder fer una foto d’aprop. Només ens faltava en Goran Bregovic i l’orquestra de’n Kusturica per rematar la nit. Això ja serà un altre dia.

Varem quedar que en despertar activaríem la missatgeria instantània, per saber qui està viu i qui no. Després de descansar unes quantes hores, el primer en despertar vaig ser jo. La resta tots morts. Poc a poc, la gent va ressucitar i sobre les 15h varem aconseguir reunir-nos a l’estació. Direcció: Amsterdam Centraal.

Allà ja ens esperava alguna gent. Resulta que la festa comença a les 5h de la matinada, i a les 9h ja comença a haver-hi genteta. En arribar, tot estava ple de parafernàlia taronja: gorres, cascos, bufandes… I a cada racó música.

També és tradicional el “free market”. El dia de la reina tothom buida els porxos de casa i ven “trastos” al carrer. Tot per manco d’un euro. Si no varem carregar va ser per no dur pes. La propera vegada vendrem amb “carrito de la compra”. Això sí, jo vaig aconseguir una tasseta pel cafè de sa feina. ;-D

Però el més divertit és sa penya que munta la seva festa privada als canals. Barca, equip de música, generador, gent amb ganes de ballar i ja tenim una festa muntada. Bé, la cervesa a lo millor hi tenia alguna cosa a veure. És impressionant veure les barques que se passegen pel canal amb música a tope.

Això sí, a les 21h, ja tanquen la música del carrer. És l’horari holandès, que va una mica avançat.

* En Josep se nos ha mudat a una casa holandesa de veres, i ha abandonat el guetto d’immigrants de Poptahof. Pareix que no, i en dos mesos s’acumulen moltes coses. Armats de carrito de la compra, varem fer una mudança mode “torrente”. Tots els holandesos que ens veien pel carrer flipaven. Basta mirar alguna foto per saber de què.

Pels comentaris d’alguns companys que van estar tot el dia a Amsterdam, l’errada de l’any passat va ser arribar tard. Enguany no ens tornarà a passar. A primera hora a la capital holandesa. I a veure si pillam una barqueta per navegar pels canals, això ja seria massa! ;D

One Response to El dia de la reina

1. guillem says:

Cony, fa ganes… enguany ja m’he planificat les vacances segons les festes mallorquines, però l’any que vé ho faré segons les holandeses, com a minim en part X’-D