Viure sense ordinador?

Ara que tenc ordinador puc fer un munt de coses més que durant els 5 mesos anteriors no podia. Per exemple, puc escriure més sovint al diari, cosa que m’agrada molt, o puc mirar una peli quan estic avorrit. I també puc “trastejar” amb el GNU/Linux i descarregar les fotos de la càmera.

No obstant, he notat que me torn estressar com abans. Resulta que tenc la mania de voler-ho tenir tot ordenat i classificat, i de vegades se me fa difícil. Sobretot si hi afegim la meva clàssica indecisió:

I això, on ho pos?, ho esborr? quin nom li pos? hauria de fer un backup?

Tot això ve a cuento perquè ahir vaig recuperar les dades del meu anterior disc dur, el de l’iBook. Principalment fotos i documents meus. Ho vaig guardar tot al disc dur portàtil que me vaig comprar farà cosa de dos mesos. Hi tenc dues particions. Una, Isis, en FAT32, per guardar-hi pelis, música i coses d’aquestes, que no m’importaria perdre algun dia. L’altra, Geb, en ext3 amb el journaling activat, per posar-hi documents, fotos i coses importants que no vull perdre. Una vegada copiat el que volia guardar i esborrat el que no, vaig enviar a millor vida el contingut del disc dur antic. Tot per crear Nut, una partició amb ext3 com a sistema de fitxers. La meva idea és mantenir-hi una còpia sincronitzada de les meves dades importants. Mem si d’una vegada per totes aconseguesc muntar un sistema de backup decent. 😉

L’operació “recuperació de fotos” va dur feina. I encara no està acabada. He de recopilar fotos d’alguns amics per deixar-ho tot ben maco i gravar-ho en DVD.

A part d’això, tenc la mania de “despistar-me” amb facilitat. No sé si a altra gent li passa, però quan estic fent alguna tasca, de cop i volta me ve una idea i començ a fer una altra cosa. Llavors torn a la tasca anterior, i després pas a una tercera. Així fins que m’acab estressant i vaig a menjar alguna cosa. Per exemple, mentre escrivia aquest post, he intentat muntar Isis per escoltar musiqueta i llavors m’he posat a mirar Nobilescarrieredag. I quan començ a fer llistes de coses per fer, no en xerrem… Potser m’ho hauria de fer mirar. :-O

De vegades no sé si seria millor una vida més simple. Agafar un llibre, per exemple, i passar-te tot el de capvespre llegint. O sortir a passejar. O estudiar Nederlands. Era el que feia abans de comprar en Neftis. Supòs que tot s’ha d’agafar amb mesura. Veurem si puc limitar l’ús del PC a les quatre coses que m’agraden. I tornar a ser feliç. 😀

Ufff, ja m’estic tornant a estressar… Seguiré amb les meves reflexions més tard.

[…]

D’una cosa estic content. No he sucumbit a la temptació de comprar-me un portàtil de darrera generació, que m’hagués costat 6 vegades més i me faria el mateix servei. Amb lo que m’he estalviat, puc comprar menjar sà sense mirar tan prim, aviat podré fer alguns viatgets, i a la fi he fet una donació al ICCF. D’aquesta manera vull recompensar l’autor del Vim, el meu editor de text preferit i a la vegada ajudar als demés. I és que posant una miqueta de la nostra part, podem fer un món millor! 😀

One Response to Viure sense ordinador?

  1. guillem says:

    Jo per molta feina que tengui ara tenc el costum d’anar a fer una volta al dia, d’uns 5Km com a minim, normalment a darrera hora del dia (abans de la posta de sol). Per salut física, i per salut mental. Me cau molt bé, som més productiu i més feliç només per aquesta xorradeta.

    I he deixat d’agafar el portàtil quan vaig a l’altre punta de Mallorca, a Santa Margalida o a Can Picafort. Un “trasto” menys, i molt més temps lliure per fer coses diferents, com ara llegir o estar amb gent…

    M’agraden els ordinadors tant com sempre, però me sent millor si sé que jo tenc el control sobre la meva vida i no ells ;-D

Leave a Reply

