Nit cultural a Amsterdam

Bones!

El reportero dicharachero de Delft ja torna estar operatiu! Aquest cap de setmana ha estat intens. Entre macrofestes d’estudiants holandesos i passejades pels museus d’Amsterdam a altes hores de sa matinada, anam ben servits. 😉

El Museumnacht va ser tot una odissea. Per començar, vaig passar pena de no arribar a temps per recollir s’entrada. Clar, sempre enredant per casa, que si fer sopar, que si una dutxa, que si deixar-ho tot ben escurat… Se me varen fer les 18h i en arribar a s’estació va resultar que no tenia prou diners a la Chipknip… i clar, havia deixat la targeta de reserva a casa… aaargh! Torna cap a casa… i agafa el següent tren. :O

Sort que, tot i arribar a Amsterdam a les 20h passades, la meva entrada comprada per Internet m’estava esperant, i estalviant-me una cua de mitja hora! Això pinta bé… El primer museu que vaig “intentar” visitar va ser el Filmmuseum. I dic intentar perquè en arribar me’l vaig trobar invadit d’holandesos sedientos de cine en 3D. Crec que mai havien tengut tants visitants. Au, cap al Planetarium i després el NEMO, el museu de ciència. El problema és que estaven enfora, i el bus va passar de jo olímpicament. Mmmm… i si crid a les meves amigues iranianes? Potser me convendria juntar-me amb algú. Mentrestant, anem al museu de fotografia. Pel camí només veig passar bicis amunt i avall. I jo caminanant i passant fred. Quina enveja! Vull una biciiiii…

FOAM

En arribar, una cua immensa. Se veu que l’esdeveniment ha calat fort en els holandesos. Una vegada dedins, l’espera ha valgut la pena. Exposicions variades: fotos en B&N d’un australià que no record, una Kate Moss transformada, fotos d’un barri marginal de Marseille i el World Press Photo. I de tant en tant, un monigot gegant abraçant a la gent faltada de carinyo. Simpàtic. I a la planta baixada, degustació de cocktails diversos (pagant, clar). Com s’ho monten alguns…

Ring, ring…
N’Antia me contesta el SMS. Quedam en el Rijkmuseum en 15 minuts.

Allà tampoc se queden curts: una font de xocolata, ostres per donar i per vendre, més begudes… Quina manera de promoure la cultura. Prenc nota. El museu ja el coneixia, però ès agradable tenir companyia. I a més, una de les al·lotes iranianes és entesa en art. Sempre aprendrem qualque cosa nova. 😉

Estam tots cansadets, però encara queda molt per veure. Van Gogh, NEMO… Defora ens esperen dos amics. Xerren un idioma extrany. De fet, tots els idiomes desconeguts sonen “extranys”. Però aquest mola. Al final acabam xerrant un pupurri d’italià, engels, espanyol i una mica de Nederlands. Wuaaaah! Al Van Gogh hi ha unes noies cantant en frans. Les Bonbons de Babette se diuen. Canten de meravella, quina delícia per les orelles! I de passada puc seure una estoneta. En aquest moment estic molt orgullós d’haver sortit de casa. La jornada cultural està siguent un èxit total. Lo mal ès que el museu té 3 plantes… ufff… Ik ben mu. L’altaveu ens avisa que tanquen en 15 minuts. Adéu NEMO, ja ens veurem un altre dia…

Alguns volen anar a un coffeeshop, altres agafar barqueta fins l’estació i fer un cafetet. Al final guanyam els de la barca. Resulta ser una decisió encertada. Estam còmodes, calentets, i podem xerrar tranquilament mentre l’encarregat ens posa una mica de Jazz. Com mola! Va taula per taula demanant què tal ens ho hem passat. Li demanam per anar a l’Hotel Arena, allà hi ha una afterparty. Baixam davant les cases de la vila. Més fotos! Avui dia cultural a tope! 😀

Els dos colegas segueixen emperrats en anar al coffeeshop. A mi ja m’està bé, lo que vull és seure tranquilet! Helaas, tot està tancat a n’aquestes hores. Ressignació. Fins que trobam un New York Pizza. Tenen cafè! Hurray! 😀

Decidim agafar tren cap a casa, però la llei de Murphy ens persegueix i perdem el tren per 2 minuts. Tothom està zombi, per&ograve mos ho agafam amb alegria. Contemplar la fauna que passa per una estació pot ser divertit. I viertig minuten later… cap a Delft!

Entre pitos i flautes, se feren les 6 de sa matinada, i si avui no vaig alerta, me tornaré colgar a les tantes. Ja sabia jo que en tornar tenir un teclat a mà m’enganxaria de nou a escriure al diari. És més fort que jo, necessit contar aventures i entretenir els meus estimats fans.

Resum: una agradable i divertida jornada cultural. I multicultural. Un dia m’hauré de posar a contar les diferents nacionalitats dels amics que he fet per aquí. Impressiona! Mem si tornam quedar una dia d’aquests.

Ale, a dormir s’ha dit!

4 Responses to Nit cultural a Amsterdam

  1. TDos says:

    ¡Joder! xD te decía que te lo montas muy bien ^_^

  2. korrey says:

    Arj! Quina enveja! 😛

  3. […] I started to go to some Jazz sessions, watch movies at the Filmhuis, visit museums, borrow books from the library. Improving my cultural life. I was also moving around, in […]

Leave a Reply

