Five months later…

Cinc mesos després de quedar-me sense portàtil, a la fi he aconseguit un ordinador. No és res de l’altre món, però ja me basta per navegar per Internet, mirar pelis i trastejar amb el GNU/Linux i coses meves.

Al final, el mal de l’iBook només tenia solució “previo pago” de 700 euritos, ja que el problema era la Logic Board. I clar, per aquest preu, millor comprar-se’n un de nou. L’opció del MacBook era temptadora, peró el pressupost no estava per la labor i tampoc estava molt convençut. Així que, posats a cercar alguna cosa barateta, ordinador de segona mà. L’equipament consta de:

  • Monitor Flatron ez T710BH.
  • Ordinador Compaq amb CPU Celeron a 850MHz, 256MB de RAM i 10GB de disc.
  • Disc dur extern Lacie de 100GB amb connexió USB2 i FireWire.
  • Un altre disc dur extern de 30GB reciclat de l’iBook.
  • Controladora PCI per afegir ports USB2 i FireWire a la màquina. Per cert, el sistema per afegir targetes PCI al Compaq està molt ben pensat.
  • Teclat US de Fujitsu, amb la tecla e que tarda més que les altres en tornar a pujar. De moment, juntament amb el so infernal del ventilador, és l’única pega que he trobat.
  • Ratolí òptic que també he aprofitat del portàtil.
  • Altaveus roquers que no se sap d’on els vaig treure.
  • Cable UTP5 de 15m per comunicar-me amb la resta del món.
  • I… una fabulosa xubuntu 6.10 amb XFCE 4.4.

I tot per manco de 200 euros. Mola! 😉

Pels qui estiguin interessats, ja penjaré una foto en algun moment hi ha algunes fotos a Flickr (1, 2, 3, 4, 5). Poc a poc el vaig configurant segons els meus gustos, i ahir ja vaig poder mirar Pulp Fiction mentre conversava amb els amics pel Gaim. Encara me falta el tema de descarregar fotos de la camera, connectar els disc durs, etc. Tot és posar-s’hi en algun moment. Clar que avui no serà el dia, perquè me’n vaig de museus al Museumnacht de Amsterdam. Ja vos contaré. 😛

Neftis has just born! (100!)

Per cert, de vegades la gent me demana com he pogut estar cinc mesos sense ordinador personal. Bona pregunta, que se mereix dedicar-li un post sencer per reflexionar-hi amb calma.

Tot ziens!

PD: ah, la nova màquina se nom Neftis i està encantada de saludar-vos. 😀

2 Responses to Five months later…

  1. guillem says:

    Fotos de la màquinaaaaa! Per aquest preu si fa el que necessites que faci pots estar ben content 😀

    És fàcil, estar sense ordinador. Basta tenir altres coses que fer, i si no les tens te les cerques. Jo m’he passat els caps de setmana, festes, ponts, etc., dels darrers sis mesos més o manco (tota la temporada d’estiu, amb un bon temps fantàstic) per Can Picafort, i no he agafat ni portàtil ni res. De fet, vaig donar de baixa la linia i allà no tenc ni telèfon ni accés a internet. Ni tele! Només una Nintendo DS Lite, però hi vaig jugar poc (encara vaig per la meitat del New Super Mario Bros O:-)

    Fer altres coses, canviar d’activitats, deixar de mirar una pantalla durant hores, millora la qualitat de vida. A més, després jo estic més centrat tant per fer feina com per fer coses que m’agraden amb l’ordinador. Passar-hi moltes hores no implica ni passar-ho millor ni produïr més 🙂

    P.S.: Fa poc vaig veure una exposició collonuda de quadres d’en Munch. Ja ho veus… quan els mallorquins no anam a Europa, Europa vé a Mallorca de visita X’-D

  2. Xesc says:

    Totalment d’acord! 😉

    De fet, una de les coses positives de quedar-me sense ordinador varen ser redescobrir la lectura, un vici que tenia una mica abandonat, i disfrutar del meu temps a l’aire lliure.

    PD: les fotos ja estan a Flickr!

Leave a Reply

