De bancs i com donar les culpes al client

Wola!

Avui a la fi he pogut utilitzar el meu nou compte bancari holandès. He sobreviscut gairebé 8 mesos sense, però crec que si me qued a treballar aquí l’hauré de menester. Més que res per tenir algun lloc on ingressar pasta. A més, li he de pagar la renda al meu llogater, i aquí no s’hi val de pagar en cash. Idò res, que la setmana passada vaig obrir un compte, com quasi tothom que arriba a Delft, al ABN AMRO. Ha costat pena, perquè has de demanar hora, signar un munt de papers, i quan t’arriba la targeta, anar al banc a activar-la. Això darrer ho vaig fer ahir, i també el meu primer pagament amb Chipknip: la meva “clàssica” sopeta a la cafeteria! 😉

Me pensava que també haurien activat la banca per Internet, però no. Quan vaig signar el contracte me varen donar un aparatet que fan servir per introduir codis de seguretat, molt maco per cert, i crec recordar que l’al·lota que me va fer el contracte m’havia dit que m’ho activarien. Bé, sa qüestió és que ahir, tot feliç amb la meva Wereldpas i el meu dispositiu d’alta seguretat, vaig provar d’entrar al meu compte. Emperò me va sortir un missatge de com mentres la meva targeta o el meu compte no estaven autoritzats. Que telefonàs al centre d’atenció al client. Glups. :-O

Met het ingevulde rekeningnummer en pasnummer heeft u geen toegang tot Internet Bankieren.

Vaig pensar que s’haurien equivocat, i avui dematí, resignat a tornar fer cua, hi he tornat per aclarir-ho. La sorpresa ha estat la resposta de la dependenta:

“Internet banking? But is already activated! You certainly did something wrong. I will show you how to do it…”

O sigui, que la culpa la tenc jo, i a més soc un inútil. M’ha ensenyat un procés que jo ja sabia, però que ahir no va funcionar. Tot per no reconèixer que potser s’havien demorat en activar-lo, o qualsevol altre excusa de bon comercial. Aquí la culpa és del client. Ai… aquella frase que diu “el client sempre té sa raó” ha quedat obsoleta.

Mirant el costat positiu, a la fi ja tenc el meu compte holandès funcionant i… un monitor Flatron la mar de maco que vaig adquirir ahir capvespre! 😀

Tot ziens!

2 Responses to De bancs i com donar les culpes al client

  1. korrey says:

    Ai! L’ABN AMRO… Quan entres i te poses a fer gestions has d’assumir que és com el metge: no saps quan ixiràs ni si t’ho arreglaran XD
    Tu encara tingueres sort que no te pergueren la targeta a l’enviar-te-la…

  2. guillem says:

    En part ho entenc, el 99% de la gent és tecnològicament analfabeta. Però sí, emprenya molt quan justament tu en saps i els d’atenció al client te tracten com si fossis d’aquest 99% X’-D

Leave a Reply

