Monedes discriminades

Sabíeu que els holandesos discriminen les monedes de 1 i 2 cèntims? Idò ara ja ho sabeu. Resulta que, a diferència d’Espanya, on gairebé tothom reclama el cèntim del canvi, aquí arrodoneixen als 5 cèntims, discriminant així les monedes de 1 i 2 cèntims. Què passa? No tenen dret a exisitir?

Encara record l’època en que a Espanya també s’arrodonien els preus i els supermercats no et tornaven el cèntim, fins que la gent es va començar a queixar i ara sempre te’l tornen. Una altra cosa és que el deixis de propina. Això cadascú ho fa com vol. 😉

Aquí és diferent. Si una cosa val 2,99 euros, quan passes per caixa passa a costar 3 euros. Heureusement, també passa a l’inrevés (però a mi només m’ha passat una vegada). Un dia vaig anar a comprar unes verdures i el visor de la màquina registradora mostrava un preu de 1,52 euros. Jo, religiosament, vaig treure 3 monedes: una d’1 euro, una de 50 cèntims i una de 2 cèntims. Idò me varen discriminar la de 2 cèntims. Vaig insistir en pagar la quantitat exacta, però no me varen deixar. Ja sé que potser és ridícul pensar en aquestes coses, però m’ha resultat curiós. Tots els preus s’arrodoneixen. 14,04 euros es converteixen en 14,05. 7,28 en 7,30 i així successivament. Supòs que així resulta els hi més fàcil l’intercanvi de monedes.

I per simplificar-ho encara més, existeixen les targetes moneder. A Espanya, pel que jo sé, no s’han implantat gaire, i s’utilitza més l’efectiu i les targetes de crèdit/dèbit. Però aquí, o almanco a la universitat, no ets ningú si no tens una targeta Chipknip. Està ple de recargadors de saldo, i totes les màquines de refrescos i fotocopiadores funcionen amb aquesta targeta. Ni se t’ocorri pagar amb monedes!!! Jo he solucionat el tema, de moment, en no utilitzar les màquines de refrescos. Ara bé, demà veuré com carreg la targeta de fotocòpies…

One Response to Monedes discriminades

  1. guillem says:

    Això jo ho he vist per Mallorca tota la vida, fins i tot al meu poble quan jo era petit i anava a escola… aleshores ho feien amb els duros, i ara ho fan amb les monedes de 5 cèntims: arredoneixen per proximitat (el detall és important) i així tothom content. De vegades perds cèntims i de vegades en guanyes, en promig te quedes igual, però sempre guanyes comoditat. Jo només vull les monedes més petites on també me les demanen, però realment m’estim més no haver de tocar-les 🙂

Leave a Reply

