El primer dia a Delft

El primer dia a Delft ha estat esgotador. Són les 19h45 i no estaré gaire a anar-me’n a dormir…

El viatge

Primer l’avió, a les 6h. Arribada a Amsterdam a les 8h15. Just abans d’aterrar, el comandant ens amolla la següent perla: “En tierra, nublado y una temperatura de 3ºC”. No falta dir res més per saber que ja hem arribat a destinació. Quina diferència amb Barcelona! Dies clars i amb sol, 20ºC… Però a mi no m’importa. Bueeeeeno, m’agradaria que fes calor i sol, però vull dir que ja sabia que aquí no hi fa pecisament bon temps. És lo que té viure pel nord.

Volando voy...

Una vegada aterrat, i després de l’espera eterna per recollir la meva maleta de 29 Kg (quasi res), he anat a cercar el tren. Per comprar un tiquet, o tens monedes o tens targeta de crèdit, però si vas amb bitllets, res de res. Sort que la targeta ha funcionat (al tercer intent, però ha anat bé). Sa veritat és que l’estació està molt bé, tot ben indicat. He deixat passar el primer tren, que feia escala a Den Haag. I clar, això d’haver de baixar maleta per tornar pujar a un altre tren, no me feia gaire il·lusió. He preferit esperar una mica i agafar un tren directe cap a Delft.

L'estació de tren de Schiphol (Amsterdam)

M’he passat tot el trajecte, després de col·locar maletes i motxilles on he pogut, mirant per la finestra. Per mostra, alguns videos del paisatge (que en algun moment penjaré, tranquils). Tot és molt parescut. Inmenses planícies verdes, arbres sense fulles, i cases de tant en tant. El que m’ha sobtat més són els colors grisencs. No hi ha res que brilli. Tot està enboirat. Clar, com que aquí el sol no fa gaire acte de presència, supòs que és normal. Però és maco, i en arribar la primavera encara més. Tenc enxufat el meu reproductor de música amb una miqueta de Jazz relaxant. Quina delícia 😉

De sobte, dos individus surten del lavabo que tenc al costat. Glups! Què hi devien fer? A més, lo bo és que un d’ells hi queda una estoneta més. Bé, no seré jo qui tregui conclusions… O:-)

Arribada a Delft

La ciutat és molt maca. Té un encant especial. Pareix com si fos un parc temàtic, amb carrers empedrats, cases antigues i, sobretot, bicis per tot. Si no ho veus no t’ho creus. És impressionant!!!

Hem arribat a Delft! Ui! Quantes bicis!

La gent és molt simpàtica, i t’ajuda abans que tu els hi demanis res. S’atraquen i te demanen: “Did you need help?”. Clar, m’han vist carregat de maletes i un tros de paper a les mans i els hi he fet pena. M’han indicat el camí fins l’agència DUWO, on m’havien de donar les claus del pis. Després de fer unes quantes voltes i demanar als locals ho he trobat. Tot està escrit en holandès, i no s’enten res. Sort que tothom xerra anglès, que si no…

Pues això, que allà m’han fet signar un contracte de lloguer. L’al·lota que m’ha atès era molt simpàtica, però les condicions de lloguer són una mica estrictes. No pot venir ningú al pis, no podem instal·lar res, ens comprometem a pagar tots els mesos sol·licitats, i un munt de clàusules abusives més. Però bé, o ho signes o dorms al carrer… Després de l’alliberament de massa monetària (moment dolorós), m’han donen una còpia del contracte i informació per llegir a casa tranquil·lament. M’han explicat perquè serveix cada clau i m’han donat l’inventari del que hauria de trobar al pis. Tot plegat m’és igual. Jo només vull arribar a casa i estirar-me damunt el llit, que no en puc més de cansament!!!!!

Poptahof Noord

Ale! Cap a casa! Me donen una fotocòpia que vol ésser un mapa, on està marcat el punt de partida (DUWO) i el pis, que està al carrer Poptahof Noord. Cametes ajudau-me, vaig cap allà. És una mica odissea, però al final hi arrib. Sembla que estigui a Bellvitge. L’apartament està a un primer pis, i s’hi arriba caminant per un passadís exterior. Evidentment, és el darrer apartament del passadís. Vejam, quina era la clau que obria? Provo, i oh, s’obre!!! El pis és una mica roquer, però quan obro la porta de la meva habitació (sí, estava tancada amb clau), me trob una agradable sorpresa. Està enmoquetat, i la calefacció encesa. Quin bon estar! Com vos podeu imaginar, deix totes les maletes pen terra i m’estir damunt es llit una estona. Ja estic a casa!!!!

La meva habitació a Delft!

Després d’una estona descansant, m’aixec i faig una volta per l’apartament. No està malament. M’havia imaginat una cosa pitjor. Faig unes fotos a la cuina i al bany. Ja les penjaré en algun moment. Mir la nevera i no hi ha gaire cosa. Ja compraré. Ara el més important és registrar-me a la universitat.

Ejem! La cuina està una mica desordenada i... no tenim forn!!!

Registre a TU Delft

Armat de la carpeta UPC i la meva bossa inseparable surt del pis. Defora fa fred. Molt de fred. La cara se m’està congelant. Sort dels guants i la bufanda. L’edifici on faré el projecte impressiona. 21 plantes. És impossible no trobar-lo.

La facultat d'Informàtica i Telecomunicacions de TU Delft

Quan arrib al departament de relacions internacionals, me donen hora per les 16h. Són les 14h. Vaig a dinar, però aquí l’hora de dinar acaba a les 13h30. Glups! Deman on puc trobar menjar i m’envien a un altre edifici. Allà aconseguesc menjar un tros de pastís deliciós, per me sap a poca cosa. Sort de les figues seques que he duit com a emergència, jejeje. Aprofit per xerrar amb ma mareta, que ja estava preocupada de no saber noves meves. També escric a sa germana. Faig voltes per l’edifici fins que són les 16h. Després d’omplir un formulari, m’envien cap a un altre edifici. M’estic morint… Quan arrib, resulta que m’he equivocat d’oficina. Llavors decidesc que estic massa cansat per seguir. Per avui ja he fet més de lo necessari. Demà serà un altre dia!!!

Tornada a casa

Quan torn cap a casa trob un Kebab i se m’il·lumina sa cara. Menjar!!!!! El dependent me deman que vull dins el kebab, i jo li contest que me posi lo que trobi, que tenc fam. Està guai, perquè tenim una mica de conversa, i li explic que acab d’arribar a Delft. Me diu que se nota. Li deman on puc trobar un “super”. M’ho indica. Estic content. De moment tot surt rodat. Glups! La salsa del kebab és picant! La boca me flameja. No li hauria d’haver dit que sí a tot. Però no fa res, amb la gana que tenc, ja tot me va bé. I és que fer un “dinar-berenar-sopar” a les 17h no és lo meu. Abans de partir li donc les gràcies i me respon amb un somriure. Què maco és trobar gent agradable, no trobau? O:-)

Vaig al super que m’ha indicat i és molt semblant al Lidl, el supermercat alemany que tenim per Mallorca. Tot és bastant roquer, però barat. Compr lo més prioritari. El berenar de demà. Bollitos amb panses i llet amb xocolata. I oli de girasol per fregir els rollitos de primavera que varen sobrar del sopar d’ahir. Ara que hi pens, ens ho varem passar de conya. Ummm…

Tornem a la meva odissea. Després de la compra, vaig cap a casa i me trob un dels meus companys de pis. Se diu Mark, i és d’Austràlia. Se mou de forma rara, com si prengués alguna cosa extranya… però pareix bona persona. Tenim una breu conversa de benvinguda i després vaig cap a la meva habitació a endreçar un poc les meves coses. Ufff… crec que ho deixaré per demà… O:-)

Resumint, el dia ha estat molt profitós, i crec que la meva estada a Delft serà un èxit! Lo que no m’agrada del pis és que ni té lavadora ni forn ni congelador!!!! I sabeu que m’he trobat en entrar? Un wok dins una capsa d’eines de cuina. Jo que havia duit el meu… Hi han posat de tot!!

Res, me’n vaig a dormir… Bona nit!!!!


PD: perdó pel retard, però fins avui no he pogut connectar el meu estimat portàtil a Internete i penjar les notícies. A partir d’ara seré més constant (o no)… xDDDD

2 Responses to El primer dia a Delft

  1. T2 says:

    Jajajajaja… vaja… ens alegrem tots molt que estiguis bé… y lo del Wok! bueno… no hay palabras xD

  2. […] Pareix mentida que ja faci 3 anys que sóc per Holanda. Qui ho diria… Encara record el primer dia que vaig arribar a Delft, tot il·lusionat. Pensava que només estaria 6 mesets i després cap a […]

Leave a Reply

